Náš projekt byl unikátní tím, že v rámci své vzdělávací praxe primárně pracoval s celými sborovnami. Teprve na tuto práci pak navazovaly aktivity, které pedagogické pracovníky ze zapojených škol propojovaly navzájem i s aktivními zájemci mimo danou síť.
Nabízeli jsme a realizovali:
- 32 témat prezenčních vzdělávacích programů pro pedagogické pracovníky (PP) a vedoucí pedagogické pracovníky (VPP), z toho 29 pro nás vytvořil projekt Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem, implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání – metodická podpora (APIV A).
- My sami jsme pak již na této bázi vytvořili 12 témat webinářů pro PP a VPP a 4 témata informačně-vzdělávacích programů.
- Na podporu kvality vzdělávacích programů jsme též poskytovali Podporu lektorských dovedností pro tým zapojených lektorů.
- Dále jsme realizovali vzdělávací program pro pracovníky veřejné správy.
Zrealizováno bylo:
- 1 892 prezenčních nebo online programů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) a 360 školení pro vedoucí pedagogické pracovníky (VPP) s celkovou účastí 31 116 účastníků (DVPP a VPP),
- 29 informačně-vzdělávacích programů (s průměrnou účastí 17 osob),
- 20 školení pro samosprávu,
- 5 školení pro státní správu.
PREZENČNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY – TÉMATA
| č. | název | 
| 1. | Společné vzdělávání a kultura (klima) školy | 
| 2. | Práce s Doporučením pro vzdělávání dětí, žáků se SVP | 
| 3. | Činnosti školy spojené se zadáváním údajů z Doporučení do školské matriky (nebo jiné formy evidence), vedení dokumentace školy o podpůrných opatřeních, financování podpůrných opatření | 
| 4. | Plán pedagogické podpory jako nástroj pomoci dítěti, žákovi | 
| 5. | Podpůrná opatření pro vzdělávání dětí, žáků se SVP – úprava obsahu a výstupů ze vzdělávání dětí, žáků a studentů (RVP/ŠVP/IVP) | 
| 6. | Individuální vzdělávací plán (IVP) a plán pedagogické podpory (PLPP) | 
| 7. | Úpravy ŠVP v kontextu realizace společného vzdělávání | 
| 8. | Pedagogická diagnostika | 
| 9. | Hodnocení v předškolním vzdělávání / Hodnocení při individualizované výuce v základním vzdělávání | 
| 10. | Role školního poradenského pracoviště (ŠPP) v systému podpory žáků se SVP | 
| 11. | Legislativní ukotvení vzdělávání dětí, žáků se SVP | 
| 12. | Podpora při vzdělávání dětí, žáků se specifickými poruchami učení a narušenou komunikační schopností (SPU a NKS) | 
| 13. | Podpora při vzdělávání dětí, žáků se specifickými poruchami chování (SPCH) | 
| 14. | Podpora při vzdělávání dětí, žáků se smyslovým postižením, s tělesným postižením | 
| 15. | Podpora při vzdělávání dětí, žáků s poruchami autistického spektra (PAS) | 
| 16. | Podpora při vzdělávání dětí, žáků s lehkým mentálním postižením | 
| 17. | Syndrom vyhoření v pedagogické profesi | 
| 18. | Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami | 
| 19. | Postavení asistenta pedagoga ve školském systému | 
| 20. | Komunikace školy a rodiny | 
| 21. | Práce s heterogenní třídou | 
| 22. | Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování | 
| 23. | Vzdělávání dětí, žáků nadaných | 
| 24. | Podmínky pro vzdělávání dvouletých dětí | 
| 25. | Realizace vzdělávání dvouletých dětí | 
| 26. | Práce s portfoliem v předškolním vzdělávání | 
| 27. | Úloha jako prostředek individualizace a diferenciace výuky | 
| 28. | Strategie řízení výuky | 
| 30. | Syndrom vyhoření v pedagogické profesi – VPP | 
| 31. | Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování – VPP | 
| 32. | Vzdělávání dětí, žáků nadaných – VPP | 
WEBINÁŘE – TÉMATA
| č. | název | 
| 1. | Individuální vzdělávací plán (IVP) a plán pedagogické podpory (PLPP) | 
| 2. | Komunikace rodiny a školy | 
| 3. | Podpora při vzdělávání dětí, žáků s poruchami autistického spektra (PAS) | 
| 4. | Postavení asistenta pedagoga ve školském systému | 
| 5. | Práce s heterogenní třídou | 
| 6. | Strategie řízení výuky | 
| 7. | Syndrom vyhoření v pedagogické profesi | 
| 8. | Syndrom vyhoření v pedagogické profesi – VPP | 
| 9. | Pedagogická diagnostika pro základní vzdělávání | 
| 10. | Pedagogická diagnostika v předškolním vzdělávání | 
| 11. | Vzdělávání dětí, žáků s rizikovým chováním a s agresivními projevy v chování – VPP | 
| 12. | Hodnocení v individualizované výuce v základním vzdělávání | 
| 13. | Emoční sebeobrana pro pedagogické pracovníky – je to tematicky nový VP | 
INFORMAČNĚ-VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY – TÉMATA
| č. | název | 
| 1. | Podpora „offline“ žáků při distančním vzdělávání | 
| 2. | Distanční vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami | 
| 3. | Podpora duševního zdraví žáků a pedagogů | 
| 4. | Komunikace školy s rodinou pohledem OSPOD | 
 
                                    



