Pro zajištění provázanosti projektů jednotlivé IPs organizovaly odborné panely spolupráce pro výměnu zkušeností v konkrétním tématu. V případě projektu APIV B se jednalo o téma kvality dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a lektorů DVPP v oblasti společného vzdělávání.

Odborného panelu spolupráce se zúčastňovalo cca 40 osob z různých oblastí vzdělávání (zástupců IPS (Individuální projekty systemové), IPo (Individuální projekty ostatní), MŠMT, ČŠI, NNO, vysokých škol, ředitelů, učitelů, asistentů pedagoga apod.). V panelech se syntetizovaly výstupy z předcházejících i probíhajících projektů, diskutovala se aktuální témata a sdílely se zkušenosti napříč spektrem vzdělávacích institucí a škol. Na základě diskuze byly vždy formulovány závěry a doporučení z odborného panelu spolupráce.

Některá doporučení byla předána MŠMT, některá jiným IPs projektům a velká část doporučení z odborného panelu spolupráce byla využita přímo v projektu APIV B pro nastavení nových aktivit a služeb pro cílovou skupinu pedagogických pracovníků.

Odborný panel spolupráce byl realizován dvakrát ročně jako celodenní akce. Vždy ale před jednáním předcházela komunikace a příprava diskutovaného tématu a po jednání odborného panelu probíhaly práce na formulaci doporučení z jednání. Celkem bylo během realizace projektu realizováno 12 jednání odborného panelu.

 

Témata odborných panelů a jejich doporučení:

  Název odborného panelu

  Doporučení z odborného panelu

  Kvalita DVPP v oblasti společného vzdělávání

  Jak komunikovat společné vzdělávání

  Co by nemělo chybět v novém Akčním plánu inkluzivního              vzdělávání v oblasti profesního rozvoje pedagogů (a DVPP)

  Co by nemělo chybět v novém APIV v oblasti profesního            rozvoje pedagogů (a DVPP)

  Kompetence pro inkluzivní vzdělávání v kompetenčních                profilech pedagogických pracovníků

  Kompetence pro inkluzivní vzdělávání v kompetenčních            profilech pedagogických pracovníků (začínající učitel,                uvádějící učitel, vedení školy)

  Úskalí online vzdělávání

  Doporučení pro tvorbu webinářů jako formy DVPP v projektu    APIV B

  Síťování pedagogů

  Doporučení pro síťování jako formy profesního rozvoje              pedagogů

  Jak zvýšit přínos vzdělávacích programů pro praxi

  Doporučení pro zvýšení přínosu DVPP pro praxi
  Jak individualizovat DVPP a pracovat s heterogenní skupinou      v lektorské praxi?   Doporučení pro individualizaci DVPP a pro práci                        s heterogenní skupinou v lektorské praxi
  Jak zvýšit kvalitu kvalifikačních kurzů pro asistenty pedagoga   Doporučení pro úpravy Standardu kvalifikačního studia              pedagogiky (pro asistenty pedagoga a vychovatele) 
  Co potřebují ředitelé a učitelé v rámci DVPP, lektoři, mentoři,        konzultanti a zástupci VŠ, aby se doučování žáků mohlo stát        systémovým prvkem společného vzdělávání?   Doporučení pro ukotvení doučování žáků základních škol          studenty vysokých škol jako systémového prvku společného    vzdělávání
  Standard činnosti asistenta pedagoga nejen jako základ              programů DVPP   Doporučení pro standard činností asistenta pedagoga

  Kolegiální podpora jako nástroj pro rozvoj společného                  vzdělávání (a jak ji podporovat v rámci DVPP)

  Doporučení pro využití kolegiální podpory ve školním                prostředí pro rozvoj společného vzdělávání

  Reflexe učení a profesního rozvoje  (... a jak ji využít k podpoře    společného vzdělávání a v programech DVPP) 

  Doporučení pro reflexi programů DVPP ve společném                vzdělávání a pro plánování profesní rozvoje